Wikipedia

Výsledky hledání

čtvrtek 29. listopadu 2018

Zajímavé knihy

Literatura - Zajímavá kniha o problematice holocaustu, ale také dobrodružný příběh několika kamarádů


František Tichý - Transport 
Píše se rok 1940. Jendova otce právě zatklo gestapo a dvanáctiletý kluk nemůže tušit, co přijde dál: vyloučení jeho židovských přátel ze studia na gymnáziu, žluté hvězdy na kabátech, transport do Terezína... Kniha Františka Tichého je inspirována skutečnými událostmi a příběhy chlapců, kteří žili v Praze i v Terezíně, nezříká se dobrodružství a fantazie, ale zároveň je tak pravdivá, až z ní mrazí... 

video o knize



Ukázka: 
"Neboj se Honzo. Já už taky nemám strach. Slyšíš?"

Zaposlouchal jsme se, ale bylo ticho, jen vítr narážel do střechy domu a tancoval v podkroví. Pak mi najednou Petr vzal ruku a přitiskl si ji na hruď. Do dlaně mi tlouklo jeho srdce.
"Cítíš, že jsme?" pokračoval pomalu. "Teď... teď... teď. To je skutečnost. Všechno ostatní je jen taková hra - na Petra, Honzu, Židy a Němce, bolest a radost... Sen před probuzením."
Seděl jsem nechápavě. Petr pustil ruku a zapálil svíčku.
"Pozdravuj vaše. A Prahu. Myslel jsem, že je všechny ještě uvidím, ale co se dá dělat," pokračoval.

 




Žádné komentáře:

Okomentovat